شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
نمازجمعه

حوزه/ حجت الاسلام خجسته با اشاره به مسئله فلسطین و لبنان گفت: صف مقدم مقابله سربازان امام زمان(عج) با دشمنان خدا در غزه و در لبنان است. میبینیم یک سال است چگونه دارند هزینه میدهند. پیروزی واقعی هزینه میخواهد همانطوری که حضرت آقا فرمودند مسائل فلسطین کلید رمز آلود فرج امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام مصطفی خجسته در خطبه اول نماز جمعه ۶ مهرماه ضمن دعوت به تقوای الهی گفت: یکی از خصوصیات متقین این است که اینها مهدی باورند هم مهدی یاورند. هم اعتقاد دارند به منجی عالم بشریت و هم مهدی یاورند برای رسیدن به منجی عالم و برای امدنش دست رو دست نمیگذارند از خودسازی شروع و بعد خانواده سازی و جامعه سازی و در مسیر ظهور امام زمان قدمی برمیدارند و کار میکنند.

خطیب جمعه محی آباد با اشاره به آیه ۵ سوره قصص اظهارداشت: کسانی که به تعبیری حقشان پایمال شد توسط مستکبران عالم ما اینهارا وارثان زمین قرار می دهیم. تمام زمین و ثروت های زمین به دست مستضعفان و پابرهنگان بیفتد.

وی با اشاره به منابع اسلامی و اندیشه متفکران انقلاب اسلامی گفت: در چند بعد میتوان در مورد امام زمان(عج) صحبت کرد. بعد اول بعد شناختی بود که در گذشته اشاره شد بعد دیگر بعد گرایشی و محبت ورزی به وجود امام زمان(عج) است.اول ابراز محبت ، توسل و پیوند روحی با امام زمان، ابتدای صبح یا اخر شب دست برسینه بگذاریم و با زبان خود سلامی دهیم و با مولایمان صحبت کنیم. این بعد مهم است که حواس مان باشد که امامی داریم حی و زنده در پرده غیبت اند اما حواسشان به ما است.

خطیب جمعه محی آباد با بیان توقیع شریفی از امام زمان گفت: اگر من امام زمان(عج) توجهم به شما شیعیان نبود دشمنان شما را نابود می کردند. یک پیوند عاطفی با امام برقرار کنیم که به کار خودمان میاید. دوم احساس مسئولیت در قبال زمینه سازی برای برپایی حکومت مهدوی.

حجت الاسلام خجسته در ادمه توضیح بعد گرایشی بیان کرد: سومین مورد از وظایف منتظران انزجار از جریانهای معاند و معارض با اندیشه مهدویت و دشمنان منجی آخر الزمان در سطح جهان، بخصوص دشمنان خدا که راسشان امریکای جنایتکار است.

امام جمعه محی آباد گفت: جای تعجب است که شخصی در راس حکومت اسلامی نسبت به کسانی که دستشان تا بازو به خون جوانان این مملکت الوده است بگوید ما برادریم. این چطور انتظار فرجی است ، شما کجای کارید. شما باید از دشمنان خدا منزجر باشید. این در اندیشه مهدویت جایی ندارد.

وی افزود: یکی دیگر از وظایف ما از بحث ارتباط با امام زمان امید آفرینی و آرمان بخشی به حکومت عدل جهانیست ما باید دائما به همه اطرافیان و جامعه و همه بگوییم اگر بی عدالتی هم هست امید داریم روزی مردی از تبار علویون و حسینیون با پرچم عدل امیرالمومنین می آید تا جهان را پر از عدل و داد کند.

حجت الاسلام خجسته در بحث سلوک معنوی افزود: از جمله کارها در بحث سلوک معنوی، سلوک عملی ، دعا برای سلامتی امام زمان ، مداومت در یاد امام زمان باید تمام هم و غم ما امام زمان شود، خواندن زیارتنامه امام زمان، توسل و شفاعت خواستن از حضرت، خواندن نماز امام زمان، دعای ندبه، دعای عهد، توجه به زکات و...وظایف دینی را درست انجام دهیم.

امام جمعه محی آباد با اشاره به سخنی از سردار سلیمانی مبنی بر ارتباط قلبی و دلی با نائب امام زمان گفت: یکی دیگر از وظایف ما تبعیت از نائبان امام زمان در زمان غیبت و ارتباط و پیوند قلبی با نائب امام زمان است.

حجت الاسلام خجسته در خطبه دوم با اشاره به مسئله فلسطین و لبنان گفت: باید منتظر واقعی امام زمان باشیم زمینه را برای ظهور امام اماده کرد باید در مقابل فاسد و مفسد ایستاد. صف مقدم مقابله سربازان امام زمان با دشمنان خدا در غزه و در لبنان است. یک سال است چگونه دارند هزینه میدهند. پیروزی واقعی هزینه میخواهد همانطوری که حضرت آقا فرمودند مسائل فلسطین کلید رمز آلود فرج امام زمان است. آنچه که لازم است این است که سست نشویم، خیلی تلفات دادیم خیلی از مسلمانان را نابود کردند اما طبق ایه ۱۴۰ سوره آل عمران: اگر در نبردی به شما آسیب و جراحت رسید مثل همین جراحت و مصیبتها نصیب دشمنان شما شده است. خدا میخواهد بداند، امتحان میکند مومن واقعی کیست. کم نداشتیم از این دلاور مردان .آنچه مهم است این است که جمهوری اسلامی ایران باید صدای واحد در مقابل دشمن داشته باشد.

وی ادامه داد: جای تعجب است وسط جنگ با امریکا، جنگ با دشمن سفاک و خونریز و صهیونیست برخی پیام برادری می دهند. باید به این افراد گفت اگر امریکا برادر ماست الهی ما بی برادر شویم و این برادر نابود شود. این چه حرفی است که از دهان‌شما بیرون می اید. آمریکایی که در ۸ سال جنگ تحمیلی، جنگ امنیتی دستش تا بازو به خون جوانان این مملکت آغشته شده ما با اینها برادری نداریم. تا اینها خوی استکبار و گرگ صفتی دارند ما هیچوقت با اینها دوستی نداریم. چرا چون اینها با هستی و وجود ما مخالفند. نابودی مارا از ریشه میخواهند، حضرت آقا فرمودند. هرآنچه بدهی بازهم آنها می آیند جلوتر ما با اینها هیچ نسبتی نداریم و تا جایی نفس می آید میگوییم مرگ بر آمریکا اینگونه صحبت کردن با دشمن، دشمن را جری تر میکند،پیش خود میگوید اینها ضعیف شدند که اینها دارند دستشان را دراز میکنند.

خطیب جمعه محی آباد خطاب به رئیس جمهور گفت: یهودیان و کسانی که شما با آنها مذاکره میکنید، اینها همان کسانی هستند که در فرودگاه بغداد سرادر عزیز را از ما گرفتند. در قران هم گفته شده هیچگاه یهیودیان و مسیحیان از شما راضی نمیشوند تا اینکه تا کمر برای انها خم شوی و هرچه گفتند بگویید چشم. مملکت را دو دستی بدهی. حواست باشد از هوا و هوسشان تبعیت نکنی، چون اگر تبعیت کردی دیگر خدا سرپرستی تورا به عهده نمیگیرد و کمک نمیکند. در دوره شهید رئیسی از همان اول با خدا بست و موفق شد در بحث دادن حقوق های کارمندان، پرداخت قرض های دوره قبل، کرونا و...

وی یادآور شد: روز شنبه روز شهادت سرداران اسلام و روز برگداشت فرماندهان دفاع مقدس، فرماندهانی که به قول حاج قاسم در جنگ خودشان جلو بودند. ما در شهر محی آباد از این سرداران عزیز کم نداریم مثل شهید حاج غلامرضا پورمحی آبادی.

حجت الاسلام خجسته با اشاره به روز دوشنبه روز همبستگی با کودکان و نوجوان غزه گفت: وظیفه ما یاری کردن مظلوم است به قلب، زبان، به دست، اگر دستمان کوتاه است به قلب و زبان یاری شان کنیم با دعا کردن نباید حتی یک لحظه بی تفاوت بود.

خطیب جمعه محی آباد با بیان‌ مناسبت روز سالمند گفت: روز سالمند موی سفید حرمت دارد پیامبر (ص) فرمودند هرکس پیرمردی را بخاطر پیری اش گرامی بدارد خداوند اورا از سختی ها و هراس روز قیامت نجات خواهد داد، حرمت یک موی سفید در طایفه مثل احترام یک پیامبر در میان امت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha